-
marta anna łucja.
ej.. przeciez od czegos trzeba zaczac, nie??? :P
aha, i mam takie durna pytanie: co bylo wg Was latwiejsze jak sie 1 raz uczyliscie - kwasy czy zasady??? :P
moja chemiczka twierdzi ze zasady sa banalne przy kwasach.. tymczasem ja mysle odwrotnie.. -
Anonim
to sa tak zamierzchle czasy,ze nie pamietam...
a teraz mi trudno powiedziec,bo jedno i drugie wydaja sie tak samo banalne....:/ sorry
-
Asalm
Kurcze, niby jestem studentem chemii... a nie mam pojecia o co chodzi... W czym moga byc kwasy od zasad trudniejsze albo latwiejsze... I w ogole o co chodzi z "uczeniem sie kwasow i zasad", bo ja nie rozumiem. Zaden zart, naprawde nie rozumiem (myslalem, ze to jakas nowomowa gimnazjalistow, ale widze ze Devilka rozumie). Chyba ze chodzi o wkuwanie na pamiec jakie sa kwasy i zasady na swiecie (no, to troche moze zajac...)?
Chyba ze mowimy o teoriach kwasowo-zasadowych, ale wtedy i zasady i kwasy sa na rownych prawach, ze tak to ujme.
-
marta anna łucja.
mowimy o rozpoczynaniu nauki chemii
o poznawianiu kwasow i zasad
budowa, wlasciwosci.. itp.
czaisz?
-
-
Mrr
-
Asalm
Prawde mowiac... niezbyt nadal rozumiem:), ale po slowie "wlasciwosci" zakladam, ze jednak chodzi o teorie kwasowo-zasadowe... chociaz jak mozna rozdzielic w tym momencie ze jedno jest trudniejsze a drugie nie... nie wiem.
Kurcze, chyba mnie dopadla skleroza, bo ja pamietam tylko ze w 7 klasie musialem nauczyc sie po prostu jakie pierwiastki bloku sp tworza jakie kwasy (z powszechnie spotykanych), a potem juz lecielismy z materialem takim jak potem byl w liceum tylko w wersji skroconej... (obliczenia chemiczne, nieorgany, organy)
-
Anonim
ale teorii kwasowo-zasadowej w gimnazjum nie ma...wiec to chyba bylo pytanie o wlascowosci kwasow i zasad...
Zieluchu,zadaj to samo pytanie laikowi,bo chyba my nie potrafimy Ci na nie odpowiedziec...jest zbyt latwe...;) -
Anonim
ale to jest nawet zabawne, jak ktoś nie rozumie co to jest proton, donor, akceptor, bo dla nas to jest oczywistę:P:P