- 1
- 2
-
Mr Nobody
Witam, to będzie dziwny mail, a ja nie mam daru pisania. Ale ok, zaczynamy.
Studiuję sobie etnologię gdzieś tam w Polsce, ale z pewnych względów (nie sra się we własne gniazdo więc z krytyką przesadzał nie będę) myślę o przerzuceniu swoich studiów do Warszawy. Rzecz polega przede wszystkim na tym, że to, co mnie w etnologii zainteresowało to nie były plemiona afrykańskie ani stroje podhalańskie, a antropologia współczesności. Ja chciałem i chcę nadal zajmować się np. antropologią seksualności czy -temat ten chyba dopiero nieśmiało jest dotykany przez antropologów- internetem czy mediami w ogóle. Interesuje mnie więc to najnowsze wydanie antropologii i chciałbym studiować taką antropologię, która ma w sobie chociaż krzynkę stosowalności i użyteczności. Rozumiem, że muszę przejść całą masę przedmiotów dla mnie nudnych czy średniociekawych, ale nie chciałbym, aby miały one aż taki udział w programie moich studiów. Niestety mój instytut lubuje się w kulturze ludowej, a ja nie. Tak, wiem mogłem to sprawdzić wcześniej, ale historia mojego romansu z etnologią jest dziwna i nie będę się w nią tutaj wgłębiał.
Z góry dziękuję, co złego to nie ja, krytykę przyjmuję. -
Mr Nobody
Pytanie oczywiście brzmi czy na UW zajmowanie się tym, co mnie akurat interesuje jest względnie możliwe i łatwe? -
Lady Midday
Zdarzają się obowiązkowe przedmioty w stylu "Etnografia regionalna Polski", czy "Wprowadzenie do sztuki ludowej", ale jest tego bardzo mało. Podobnie ma się sprawa z zajęciami dotyczącymi plemion; ). Mamy całkiem dużo zajęć dotyczących takich rzeczy jak antropologia turystyki, medyczna, współczesności, jedzenia, filmu, krajobrazu itp. Z dwa, trzy lata temu chodziłam też na jakieś zajęcia dotyczące internetu i społeczności internetowych. Dokładnej nazwy zajęć już nie pomnę; ). No i są u nas wyjazdy w teren, czego (podobno) nie ma na innych etnologiach w kraju. -
Mr Nobody