-
MarYanoItaliano
A wiec... jestem uczniem 2 klasy LO. W pierwszej klasie mialem 2h fizyki tygodniowo, teraz tak samo, a w trzeciej niemam wogule. Bede zdawal mature z fizyki na poziomie rozszerzonym. Jak myslicie jakie ksiazki warto kupic?? jak sie uczyc (moze macie jakies specjalne metody)?? Slyszalem ze ksiazki do Fizyki Hallidaya i Resnicka sa godne polecenia, ale niewiem czy naprawde oplaca sie je kupic, a jak tak to ktore wydanie stare (2 tomy) czy nowe 5 tomow. Prosze o pomoc i z gory dziekuje. -
Anonim
Słuchaj, tu na gronie fizycznym są w większości studenci i ciężko jest powiedzieć, co można polecić. Zamierzasz kupić H i R - porywasz się z motyką na słońce. Tego co tam jest nikt nie będzie od Ciebie na maturce wymagał, bo to są podr. akademickie. Inna sprawa, że nie zdążysz tego do matury przeczytać, a co dopiero opanować aparat matematyczny (chyba że jesteś w matfizie zaawansowanym, albo w matexie czy czymś podobnym, gdzie na śniadanie rozwiązujecie równania różniczkowe:]).
Z tego co wiem, to do zdania matury z fizyki wystarczą chyba podręczniki szkolne, ale te z rozszerzonym programem. Plus oczywiście jakiś zwięzły i treściwy zbiorek zadań ze wszystkich działów. A poza tym teraz jest chyba w cholerę tych poradników, kursów, repetytoriów adn. każdego przedmiotu na maturę. Tam też jest dużo rzeczy. -
it's probably me
Wszystko zależy jakim językiem lubisz napisane książki - jeśli lubisz takie do poczytania (tzn takie w których każdy wzór jest dosyć łopatologicznie i na przykładach wyjaśniony), to polecam Jay'a Oreara - Fizyka t.1 i 2. Ale nie mam pojęcia co teraz jest na maturze, więc może niektóre zagadnienia są ujęte zbyt ogólnie lub zbyt szczególnie;-) -
Arielle
Ja polecam stare podręczniki. Te z których uczyli się nasi rodzice. Niestety nie podam Ci autorów, bo jeszcze w liceum pożyczyłam je koleżance i tyle je widziałam... -
-
MarYanoItaliano