maluję, rysuję i tworzę [1462]

Zapisz się
Dodaj kartkę Dodaj bana
Powód wlepienia kartki
Wybierz wątek docelowy z listy lub wpisz jego ID
  • Anonim

Pytanie w temacie?
  • Anonim

Myślę, ze wystarczy pójść dla plastycznego i powiedzieć babce, ze potrzebujesz gruntu do płyty pilśniowej aby móc malować akrylami lub olejnymi i Ci da odpowiedni grunt.
  • Anonim

Tak myślicz że to wystarczy? Na innym forum słyszałam ze trzeba przetrzeć gładką stronę papierem ściernym potem po obu stronach pomalować roztworem żelatyny. Na koniec po stronie gładkiej gruntem. Sama nie wiem w końcu jak?
  • Anonim

Szczerze: zaufaj tamtej osobie xD ja nie jestem aż taką profesjonalistką, aby się na tym znać...
  • Anonim

Dzięki za szczerość a przejść się do plastyka i tak nie zawadzi trzeba kupić trochę pędzli i przy okazji zapytam się pani o grunt do płyty pilśniowej.
    Pozdrawiam:)
  • madziad5

oprócz tego co wyżej ja polecam także fugę.Jak zrobisz ją na gładko to akryl przystanie!Pozdrawiami życzę natchnienia...
  • Anonim

Dzięki, a jak się robi tą fugę bo mam zamiar po żelatynie zagruntować gruntem i na to fugę jeszcze ? hymm..... pytam i czepiam się szczegółów bo pierwszy raz będę malować na płycie wcześniej tektury i bejtramy.
  • Anonim

Ponieważ też zamierzam spróbowac na płycie, a i też zielonego pojęcia nie mam czym zagruntować, mam pytanko czy może udało Ci się coś ustalić, choć myślę, że do tej pory już z pewnością.
  • Anonim

a więc...Płyta pilśniowa zdarza sie, ze jest troche oleista, wiec przed malowaniem lub gruntowaniem należy usunąć olej, przecierajac obie strony plyty szmatka umoczona w denaturacie..

gdy malujesz na gladkiej stronie plyty - chcac uzyskac bardziej szorstkie podloze szlifujesz cala powieszchnie delikatnym lub srednio szorstkim papierem sciernym.

Chcac uzyskac biała powieszchnie, nakladasz podklad akrylowy lub gesso.
    (podklad akrylowy-