Matematyka [4312]

Zapisz się
Dodaj kartkę Dodaj bana
Powód wlepienia kartki
Wybierz wątek docelowy z listy lub wpisz jego ID
  • mojra87

No właśnie - gdzie student matematyki może iść na praktyki?
    Otóż studiuję matematykę i co roku ze znajomymi zachodzimy w głowę, gdzie się zaczepić. Do wakacji jeszcze daleko, ale najwyższa pora się porozglądać za konkretnymi ofertami.

Większość znajomych wybiera banki... ale często są to godziny spędzone na kserowaniu czy robieniu kawy, a to mnie kompletnie nie interesuje... Już jedne wakacje spędziłam bezsensownie w PZU i więcej tego błędu popełnić nie chcę. Chciałabym mieć okazję wykorzystać swoją wiedzę, wykazać się kreatywnością... Może mam za duże wymagania?

Jakie Wy macie pomysły na praktyki?
  • Anonim

ja miałam w szkole, może sprecyzuj co dokładnie studiujesz?; )
  • beniamin

Jeśli podczas studiów skręcałaś w probabilistykę/statystykę, to niegłupim rozwiązaniem wydaje się analiza danych.
  • Dariusz Grala

Tak, analiza danych to niewątpliwie ciekawe zajęcie, niemniej jednak gdzie w Polsce student może jeszcze w trakcie studiów być traktowany poważnie? Zazwyczaj praktyki w zakresie "analizy danych" kończą się kserowaniem raportów i parzeniem kawy dla szefa :)
  • mojra87

Studiuję matematykę finansową. Stąd też wśród znajomych popularne są praktyki w banku...
    W szkole to w ogóle nie chciałabym mieć praktyk - nie czuję powołania do bycia nauczycielem; )

Statystyki ostatnio mam sporo... więc może ta analiza danych to niegłupi pomysł? Ale tak jak napisał Darek - to także może skończyć się parzeniem kawy, a tego nie chcę.

A gdzie Wy odbywaliście praktyki?
  • beniamin

E tam. Jak się ogarnia coś z pakietów statystyczno-ekonometrycznych (takich SPSS, Statistica, R, SAS, KXEN, Matlab, SAS) to wątpię, żeby wzięli takiego kogoś do parzenia kawy.
  • mojra87

no niestety jeśli chodzi o pakiety statystyczne, to moja uczelnia ogranicza się tylko do pakietu statistica... co dla mnie zresztą jest totalną porażką...