Nuty [1189]

Zapisz się
Dodaj kartkę Dodaj bana
Powód wlepienia kartki
Wybierz wątek docelowy z listy lub wpisz jego ID
  • Tomasz Wysocki

mam pytanie i prosbe, czy dałby mi ktoś jakieś rady co do wyuczenia się płynnego czytania nut? mam taki problem ze aby dowiedziec jak dana nuta sie nazywa muszę po kolei liczyc od C.
    ma ktoś jakieś sposoby na objęcie szybkiego czytania?
  • ღ E. ღ

Jesteś samoukiem? Myślę, że tutaj trzeba ćwiczyć. Patrzysz na nutę i starasz się jak najszybciej powiedzieć co to jest. Na 1 polu jest... F, na 3 polu jest... C. I tak dalej..
    Ja jak się uczyłam grać, to tak było.. rozrysowałam sobie na pięciolinii nuty w pewnych odległościach... zakrywałam podpisy i się uczyłam. A wyższe lub niższe dźwięki po pewnym czasie same weszły mi do głowy; )
  • Tomasz Wysocki

Tak jestem samoukiem i kiepsko mi to idzie; (
    a moze jakaś rada na wyczuwanie klawiszy bez
    patrzenia?- (podejzewam ze bedzie tak jak w
    przypadku nut tzn. powtarzanie tych samych
    czynności jak np. granie w kółko tej samej melodii).
  • ღ E. ღ

Hmm... jest to kwestia wyćwiczenia "wyczucia" instrumentu. Na początku mojej muzycznej edukacji też patrzyłam non stop na klawisze.. grałam wtedy wolniej... denerwowałam się... Tu warto nauczyć się utworu na pamięć.. albo ćwiczyć, ćwiczyć i jeszcze raz ćwiczyć.
    Jak wyczujesz instrument, nie będziesz potrzebował patrzeć na klawiaturę. Tu niestety potrzebna jest wytrwałość.
  • Tomasz Wysocki

Ahha.. Dzięx za rady :D
  • Anonim