SNM [402]

Zapisz się
  • 1
  • 2
Dodaj kartkę Dodaj bana
Powód wlepienia kartki
Wybierz wątek docelowy z listy lub wpisz jego ID
  • hello there

Cześć wszystkim :)

Jestem przyszłym studentem SNM i będę sobie musiał kupić jakiegoś laptopa. Ale nie wiem jaki byłby potrzebny by móc odrabiać na nim prace domowe itp. Co powinien taki laptop mieć by móc z niego bezproblemowo korzystać na tych studiach?
  • Haushinka

stacjonarny...
  • hello there

O_O

A ja myślałem o netbooku... :O Ale tak właściwie to niektóre laptopy mają parametry i wielkość ekranu jak stacjonarne...
  •  

monitor =/= komputer
  • hello there

Właśnie wiem, dlatego chodziło mi ogólnie o parametry, nie tylko o ekran :)
  •  

Pakiet adobe (photoshop, illustrator) udźwignie prawie każdy z nowych komputerów, zwróć uwagę na:
    - firmę,
    - wagę (będziesz to na uczelnię musiał dźwigać),
    - parametry ekranu (matrycę, odwzorowanie kolorów itd., to akurat dość ważne jak idziesz na SNM),
    - podzespoły (np. w laptopach procesory AMD bardziej się grzeją),
    - ilość ram-u (do grafiki przydaje się dużo, szczególnie jak masz jakąś pracę do druku z dużą ilością warstw),
    - itp. itd.
    Znajdź sobie taki jaki Ci się podoba, a potem poszukaj w internecie co o nim piszą. Problem się zaczyna jak chcesz się bawić w grafikę 3d, wtedy masz kłopot.

Ale i tak żaden laptop nie przebije stacjonarnego + porządnego monitora.
  • hello there

Dzięki wielkie :)

Ze stacjonarnym to miałbym problem, bo mieszkam w ogóle dosyć daleko. Oczywiście jak zacznę studia to się przeniosę do Warszawy, ale i tak będę sporo jeździł, a do tego raczej się tylko laptop nadaje.

W grafikę 3D nie zamierzam się tak szczególnie bawić poza tym, co jest wymagane na tych studiach, bo moje osobiste zainteresowania są raczej związane z 2D. A do tego na szczęście nie ma aż takich wielkich wymagań jak do 3D.