-
przybyszoid
witam! studiuję filologię germańską na uniwerku w warszawie. Planuję zrobić specjalność tłumaczeniową, ale nie znalazłam wielu ofert. Czy wszystkie studia podyplomowe na tą specjalność trwają aż trzy lata? Słyszałam o dwuletnich, a nawet rocznych, ale nie mogę znaleźć... Będę wdzęczna za pomoc. -
aBa
dziwne, bo ja jakoś właśnie o trzyletnich nie słyszałam :) podyplomowe trwają z reguły od 2 do 4 semestrów -
Anonim
tez nigdy nie słyszałem o 3 letnich studiach podyplomowych. Jeśli mowa o ustnych to zajrzyj na strone szkoły tłumaczy w Poznaniu oraz katedry UNESCO na UJ w Krakowie. U was na ILSie przeciez tez sa. Z osrodkow zagranicznych Uniwersytet Wiedenski w trybie MA -
aBa
Tu masz ciekawą stronę, rozejrzyj się, poczytaj i wybierz interesujące Cię studia podyplomowe :)
http://www.textum.pl/tlumaczenia/po... -
-
Anonim
ja mam takie pytanie, co prawda troszkę odbiegające od wątku, ale kto wie może doczekam się odpowiedzi: studiuję filologię rosyjską, chcę zostać tłumaczem.. Czy to prawda, że na podyplomowe tłumaczenie, muszę mieć jedną z najlepszych średnich?? -
Anonim
i jeszcze: czy ktoś się orientuje, czy po licencjacie z filologii, mogę się przenieść na magisterskie tłumaczenie? I czy tu wchodzi w grę średnia? -
Anonim
Hmmm. To zalezy wszystko od wladz uczelni, z ktorymi radzilbym ci sie skontaktowac w zaleznosci od tego gdzie chcialabys kontynuowac nauke.
Na studiach uzupelniajacych moze byc znacznie wieksza konkurencja i tutaj oprocz sredniej moze wystapic takze postepowanie rekrutacyjne ( ocena predyspozycji + test z drugiego jezyka obcego itp)
Na podyplomowych nie powinno byc az tak ciezko, ale zaloze sie ze jest ocena predyspozycji do zawodu, chociaz moze nie tak restrykcyjna.
Warto zorientowac sie w ofercie osrodkow zagranicznych. Akurat dla rosyjskiego nie znam zadnych bo to nie moja "dzialka". -
Anonim
no nic.. pożyjemy zobaczymy... może się uda;)
Dziękuję bardzo za informację:) trochę mi się rozjaśniło:) -
Anonim